Tuesday 1 May 2012

Luahan Hati Sebuah Kereta Di Thailand



Nama aku Chaicuk Maddai. Aku dilahirkan biru. Tubuhku sasa, besar dan kuat, bukan nak membangga, tapi itu memang dah spec aku. Yup! Aku memang full spec, 4 wheel drive, lasak dan bergaya.

Kalo korang ialah sebuah kereta, satu-satunya impian korang adalah untuk menjadi seorang Transformer. Itu ialah impian aku dari kecik, passion aku memang dekat situ. Kalo tulis biodata kat buku kangkawan, mesti aku tulis cita-cita aku nak jadik Transformer. Iya, memang aku sering digelak tawakan oleh rakan-rakan aku. Tapi itu tidak menjadi penghalang untuk aku terus mengejar apa yang aku ingini dalam hidup yang bersifat seketika ini.

Aku sangat kagum dengan my only Idol, Brader Optimus Prime. Dialah inspirasi aku untuk menjadi seorang Transformer yang berjaya kelak.
 

Selain itu aku jugak turut mengagumi newly promoted Transformer dari negara jiran aku sendiri, iaitu Transformer dari Negara Malaysia. Mereka ini jugak inspired aku untuk menjadi transformer. "Kalo mereka boleh, aku pon boleh!" Jerit hati kecil aku.

 
 
 

Aku sungguh jeles! Tapi apakan daya dah nasib aku. Di mana pada suatu hari, aku senyap-senyap untuk menggagahkan diri aku untuk menjadi jugak Transformer seperti mereka yang telah berjaya. Lalu aku pon kuat kan diri, kuat kan diri, kuat kuat kuat...........................!!!!!!!!!!!!!!!!!! 














Krak!








Hmm.. Tuhan tidak memperkenankan doa aku.


Akhir kata daripada aku, tidak semua benda yang kita nak sangat-sangat dalam dunia ini kita akan dapat. Sebaiknya syukur sahaja dengan apa yang kita ada sekarang.

2 comments:

Pitz said...

bangga sgt kereta tempatan pun bleh bertukar jadi autobot!!

Shuffix said...

btol btol!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...