Wednesday 25 January 2012

Trillionaire Pertama di Donia Orang Malaysia?!



SUMPAH??!

Sumber ni aku dapat kat Yahoo News Malaysia. Disebabkan aku malas nak menaip hari ni, nah usha la berita tu kat bawah ni, aku pakai direct google translate jeh! Pandai-pandai enkorang lah!



KUALA LUMPUR, 22 Jan (Bernama) - Seorang ahli perniagaan Malaysia yang mendakwa keturunan dari royalti Jawa telah mendakwa bahawa dia mempunyai kira-kira 5 trilion (RM20 trilion) dalam simpanan, yang akan menjadikan dia trillionaire yang pertama di dunia dan sekaligus manusia terkaya di dunia setakat ini.

Yang dilahirkan di Perak-Kamal Ashnawi, pengurus Sierra Petroleum Sdn Bhd, berkata demikian pada sidang akhbar di sini semalam di mana beliau menunjukkan pemberita satu salinan penyata bank daripada HSBC London, Utusan Malaysia melaporkan hari ini.

Harta benda yang diwarisi dari Cagaran Gabungan Antarabangsa Kemudahan Hutang Global ditubuhkan pada tahun 1875 oleh keluarga diraja di dunia, dia mendakwa.

Majalah Forbes menyenaraikan jutawan telekomunikasi Mexico, Carlos Slim Helu sebagai manusia terkaya di dunia, dengan nilai bersih kira-kira AS $ 63,3 bilion (RM196.5 bilion) pada tahun 2011.

Akan datang di tempat kedua dalam senarai yang kaya Microsoft pengasas Bill Gates, yang bernilai bersih dilaporkan kepada AS $ 59 bilion (RM182.3 bilion).

Sebagai perbandingan, manusia terkaya di Malaysia, Ananda Krishnan, mempunyai nilai bersih hanya AS $ 9,6 bilion (RM29.8 bilion).

Kamal telah memanggil sidang akhbar untuk menyangkal dakwaan-dakwaan tersebut berikutan kegagalan loji pemprosesan minyak mentah di Kuala Kedah, beliau telah dicadangkan pada tahun 2005, bahasa Melayu setiap hari dilaporkan.

"Ini adalah tawaran terakhir saya untuk membantu orang Melayu dan syarikat-syarikat dengan melabur dalam tiga projek-projek di Perlis, Johor dan Kelantan dalam masa terdekat," beliau dipetik sebagai berkata.

Projek-projek yang terdiri daripada pusat pelancongan komersil di Kuala Perlis, Pirates of Caribbean Theme Park di Danga Bay, Johor Bahru dan projek-projek komersial di Kelantan.

Mereka akan diterajui oleh SAS Group, kumpulan alumni dari Sekolah Alam Shah, di mana Kamal dulu bersekolah.

Sejak kegagalan loji yang dicadangkan di Kuala Kedah, Kamal telah menghabiskan banyak masa di luar negara. Beliau berkata semalam beliau bercadang untuk tinggal di Hong Kong untuk beberapa tahun yang bermula pada bulan Mac sebelum berpindah ke Indonesia.

OK aku rasa harta dia tu kalo diseringgitkan, bole tutup satu Malaysia tak?
Dia kan ada RM20 trilion kan, aku cam nak mintak RM10 Billion JE, please3!! Cam 0.05% je kot daripada jumlah apa yang dia ada. Seolah-olah macam dia ada RM20, tolong bagi aku RM0.01 jeh. Tak luak pon. OK?


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...