Monday 31 October 2011

Legoland Pertama di Asia - MALAYSIA



Seriously time tgh naip entry ni hati terasa begitu girang gumbira sekali yang amat kerana negeri kelahiran aku bakal menjadi tempat mencanaknya theme park gergasi bertaraf dunia, iaitu Legoland! *Oh bangga!


Legoland Malaysia adalah yang ke-6 selepas Legoland Parks, Legoland Billund, Legoland Windsor, Legoland Deutschland, dan Legoland California. Ia dijadualkan untuk dibuka di Nusajaya, Johor, Malaysia pada 2013 dengan lebih 40 menan-menan yang best. Ia juga bakal menjadi taman tema Legoland yang pertama di Asia (*oh bangga lagi). Lokasinya pula adalah di tengah-tengah kompleks bersepadu di Nusa Cemerlang industrial park.

*overview

*Pejabat Perdana Menteri (The Perdana Putra)

*Tgk tuh! Sume bende dia nak legokan

 *Kubah masjid pon ade! Sejadah dia lego tak?

Dasat tol dorg2 ni kan? Kalo bole sume benda dia nak legokan. Tak sabarnye nak tengok bangunan lego, basikal lego, blackberry lego, kubur lego. Eh! bole?

Apa2 pon syabas kepada mereka yg sedang tungkus limus berusaha menjayakan projek gergasi ini. Kalo korg nk usha gambar2 yg lebih meriah, kelik sini -> http://www.latimes.com/travel/deals/themeparks/photo-galleries/la-trb-legoland-malaysia-photos-04201122-pg,0,2771182.photogallery

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...